آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خانه » سوالات درس » مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

اطلاعیه سایت

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

در این مطلب از سایت نیو درس :

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها



سلامت موها

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها
داشتن موهایی پرپشت و نرم و ابریشمی آرزوی خیلی از خانم هاستریال جدا از جنبه ژنتیک و تاثیر انکار ناپذیر ژن ها در زیبایی مو، تغذیه نیز نقش تاثیر گذاری روی زیبایی و سلامت موها دارد. در این قسمت استفاده از مواد خوراکی هایی که برای داشتن موی سالم و سلامت مو مفید است را برای شما مطالبی جمع آوری کرده ایم که مشاهده می نمایید:

از جمله مواد خوراکی مفید برای سلامت موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

ماهی سالمون: این نوع ماهی علاوه بر آنکه غنی از پروتئین و ویتامین D‌ است همچنین وجود اسیدهای چرب امگا۳ در این ماهی اهمیت بسیاری دارد. بدن قابلیت تولید این اسیدهای چرب را که برای رشد مو ضروری است،‌ ندارد. همچنین چربی‌های امگا۳ در سلول‌های پوستی کف سر و روغن‌های طبیعی پیدا می‌شود که موجب می‌شود مو و کف سر مرطوب نگه داشته شود.

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

گردو: گردو تنها آجیل‌ حاوی میزان قابل توجهی اسیدهای چرب امگا۳ است. این ماده خوراکی غنی از بیوتین و ویتامین E است که سلول‌ها را از آسیب DNA‌ محافظت می‌کند. میزان ناکافی بیوتین موجب از دست رفتن موها می‌شود. همچنین گردو حاوی مس است که کمک می‌کند مو رنگ طبیعی خود را داشته باشد.

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

صدف خوراکی: صدف‌های خوراکی سرشار از فلز «روی» هستند که کمبود آن در بدن به از دست رفتن مو و خشکی آن منجر می‌شود. می‌توان بخشی از «رویِ» مورد نیاز بدن را از غلات و نان‌های سبوس‌دار تامین کرد اما صدف‌های خوراکی می‌تواند سطح خوبی از پروتئین را افزایش دهد. مو حدود ۹۷ درصد پروتئین است که بدون وجود ذخیره پروتئینی کافی، بدن نمی‌تواند موهایی را که به صورت روزانه و به طور طبیعی از بین می‌روند جایگزین کند.
 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

سیب‌زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین منبع غنی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن به حساب می‌آید که بدن آن را به ویتامین A‌ تبدیل می‌کند. در اصل سلول‌های بدن نمی‌توانند بدون ویتامین A کافی عملکرد درستی داشته باشند. همچنین این عنصر با تولید چربی از کف سر حفاظت می‌کند.

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

تخم مرغ: تخم مرغ به عنوان ماده خوراکی مملو از پروتئین حاوی چهار ماده معدنی دیگر به نام روی، سلنیوم، فسفر و آهن است. آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مسئول انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو است.

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

اسفناج: آهن، بتاکاروتن، اسیدفولیک و ویتامین C موجود در اسفناج به سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

عدس: این ماده خوراکی کوچک حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، آهن و روی است.

حبوبات از جمله لوبیا و عدس بخش مهمی از موادی هستند که برای رشد و سلامت موها لازم‌ هستند. این مواد نه تنها سرشار از پروتئین‌اند (که لازمه رشد موهاست) بلکه دارای ‌آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود ماده بیوتین باعث شکننده‌شدن موها می‌شود

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

بلوبری‌ها: ویتامین C موجود در این میوه برای گردش خون در کف سر حائز اهمیت است و از رگ‌های خونی کوچک تغذیه کننده فولیکول‌ها حمایت می‌کند.

 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

گوشت مرغ: مصرف این نوع گوشت به دلیل دارا بودن پروتئین، روی، آهن و ویتامین‌های B برای سلامت مو توصیه می‌شود. به گفته پزشکان مصرف مواد خوراکی حاوی پروتئین از قبیل گوشت مرغ می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
 

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

 



منبع گرداوری

مواد خوراکی مفید برای سلامت موها

اشتراک گذاری مطلب
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A